FAQ

Usein kysytyt kysymykset

 

Tältä sivulta löydät vastauksia usein kysyttyihin kysymyksiin. Jos et kuitenkaan löytänyt vastausta sinua mietityttävään kysymykseen, ota rohkeasti yhteyttä Kiskan asiakaspalveluun kiska@kiskamerchandise.fi.

Päivitetty viimeksi 1.10.2024. 

Tilaaminen

Tuliko tilaukseni perille? Menikö tilaukseni läpi?

Tilauksen tehtyäsi saat sähköpostiin erillisen tilausvahvistuksen tilauksen yhteydessä antamaasi sähköpostiosoitteeseen. Jos tilausvahvistusta ei kuulu, varmistathan/tarkistathan myös esimerkiksi roskapostikansion. Jos tilausvahvistusta ei kuulu vartin sisällä tilauksen tekemisestä, otathan yhteyttä Kiskan asiakaspalveluun, kiska@kiskamerchandise.fi

Jos rekisteröidyit tilausta tehdessäsi tai olet jo aikaisemmin rekisteröitynyt käyttäjäksi löydät tilausvahvistuksen myös omasta tilaushistoriastasi kirjautumalla käyttäjätilillesi.

En saanut tilauksestani tilausvahvistusta, miten toimin?

Jos tilausvahvistusta ei kuulu, tarkistathan myös roskapostikansion. Jos tilausvahvistusta ei löydy sieltä, otathan yhteyttä Kiskan asiakaspalveluun kiska@kiskamerchandise.fi niin selvitämme tilanteen ja lähetämme tarvittaessa tilausvahvistuksen uudestaan.

Jos tilaamasi tuotteet ovat yhä ostoskorissa, on todennäköistä, että tilaus ei ole tullut perille ja tilausvaiheessa on ollut jokin yllättävä ongelma. Yritä tehdä tilaus uudestaan. Jos tilaaminen ei kuitenkaan onnistu, ota yhteyttä Kiskan asiakaspalveluun, kiska@kiskamerchandise.fi.

Täytyykö minun rekisteröityä asiakkaaksi?

Ei, sinun ei tarvitse rekisteröityä asiakkaaksi tehdäksesi tilauksen Kiskan verkkokaupassa. Rekisteröitymisestä saattaa olla sinulle kuitenkin hyötyä, sillä löydät esimerkiksi tilaushistoriasi kirjautumalla sisään. Rekisteröitynä asiakkaana voit tallentaa osoitetietosi ja voit jatkossa tehdä tilauksen nopeammin.


Tein tilauksen, mutta kirjoitin vahingossa nimeni tai osoitteeni väärin, miten minun täytyy toimia?

Jos tilausta ei ole vielä lähetetty, on osoitteen tai nimen muutos mahdollinen. Otathan mahdollisimman pian yhteyttä Kiskan asiakaspalveluun, kiska@kiskamerchandise.fi. Jos tilaus on jo ehditty lähettää, eli olet saanut seurantatunnuksella varustetun sähköpostin tai rekisteröityneenä asiakkaana löydät tilaushistoriasta tilauksen kohdalla seurantatunnuksen, tilauksen tietoja ei valitettavasti voi enää muokata. Huomioithan, että on asiakkaan vastuulla antaa oikeat tiedot tilauksen yhteydessä, eikä Kiska Merchandise Oy vastaa mahdollisten virheellisten yhteystietojen aiheuttamista ongelmista tai viivästyksistä.

Mikäli huomaat virheen yhteystiedoissa jo tilausta tehdessäsi, voidaan muutos tehdä onnistuneesti, sillä pyrimme lähettämään tilaukset 1-3 työpäivän sisällä tilauksen tekemisestä. Otathan yhteyttä Kiskan asiakaspalveluun kiska@kiskamerchandise.fi mahdollisimman pian.

Voinko muokata jo tekemääni tilausta?

Mikäli huomaat tehneesi virheen jo tilausta tehdessäsi, voidaan muutos tehdä onnistuneesti, sillä pyrimme lähettämään tilaukset 1-3 työpäivän sisällä tilauksen tekemisestä.  Otathan yhteyttä Kiskan asiakaspalveluun kiska@kiskamerchandise.fi mahdollisimman pian.

Jos tilausta ei ole vielä lähetetty voidaan tilausta muokata esimerkiksi lisäämällä tai poistamalla tuotteita. Jos haluat muokata tilaustasi, otathan mahdollisimman pian yhteyttä Kiskan asiakaspalveluun kiska@kiskamerchandise.fi, sillä pyrimme lähettämään tilaukset 1-3 työpäivän sisällä tilauksen tekemisestä.

Jos tilaus on jo ehditty lähettää, eli olet saanut seurantatunnuksella varustetun sähköpostin tai rekisteröityneenä asiakkaana löydät tilaushistoriasta tilauksen kohdalla seurantatunnuksen, tilauksen sisältöä ei valitettavasti voi enää muokata. 

Voinko perua tilaukseni?

Tilauksen peruminen onnistuu ainoastaan, jos tilausta ei ole vielä ehditty lähettää sinulle. Jos tilaus on jo ehditty lähettää, eli olet saanut seurantatunnuksella varustetun sähköpostin tai rekisteröityneenä asiakkaana löydät tilaushistoriasta tilauksen kohdalla seurantatunnuksen, tilausta ei voi enää perua.

Jos tilaus on jo ehditty lähettää, sinun täytyy palauttaa tuote normaalisti palautusehtojen mukaisesti. Huomioithan, että tilauksen noutamatta jättäminen ei ole sama asia kuin tilauksen palauttaminen.

Jos tekemäsi tilauksesi lähettäminen viivästyy poikkeuksellisen paljon esimerkiksi tuotannossa ilmenneiden viivästysten takia, olemme sinuun erikseen yhteydessä tilauksen yhteydessä antamaasi sähköpostiosoitteeseen ja tarjoamme sinulle mahdollisuuden/mahdollisuutta perua tekemäsi tilauksesi.

Voinko vaihtaa tilaukseni toimitustapaa?

Valitettavasti tilauksen toimitustapaa ei pysty muuttamaan sen jälkeen kun tilaus on tehty.

Tarvitsen apua tilauksen tekemiseen

Hieno juttu, ota rohkeasti yhteyttä Kiskan asiakaspalveluun kiska@kiskamerchandise.fi, autamme sinua mielellämme!

Minulla on ongelmia tilauksen tekemisessä

Ota yhteyttä Kiskan asiakaspalveluun kiska@kiskamerchandise.fi, niin pyrimme parhaamme mukaan ratkaiseman ongelman mahdollisimman nopeasti. Arvostamme kovasti tietoa mahdollisista ongelmista, jotta voimme kehittää verkkokaupan toimivuutta.

Voinko tehdä tilauksen ulkomaille?

Tällä hetkellä Kiska toimittaa tuotteita ainoastaan Suomeen, mutta loppuvuoden 2024 aikana avautuu mahdollisuus tilata tuotteita myös ulkomaille.

 

 

Maksaminen

Maksaminen on turvallista kaikilla Kiskan verkkokaupan tarjoamilla maksuvaihtoehdoilla ja voit käyttää tilauksesi maksamiseen laskua, luottokorttia tai verkkomaksua.

Millä maksutavoilla voin maksaa ostokseni? 

Kiska Merchandise Oyn verkkokaupassa on käytössä seuraavat maksutavat:

  • Kotimaiset verkkopankit (Nordea, Osuuspankki, Danske Bank, Säästöpankki, Oma Säästöpankki, POP Pankki, Aktia, Handelsbanken, Ålandsbanken ja S-Pankki) / Paytrail
    • Käyttäessäsi verkkopankkia maksutapana siirryt maksuvaiheessa oman pankkisi maksusivulle tai sovellukseen, jossa hyväksyt maksun turvallisesti omilla pankkitunnuksillasi.
    • Mobiilimaksaminen, MobilePay ja Siirto / Paytrail
      • Käyttäessäsi maksutapana mobiilimaksamista siirryt hyväksymään maksun käyttämääsi mobiilisovellukseen.
      • Korttimaksut (Visa, MasterCard ja American Express) / Shopify Payments
        • Korttimaksulla maksaessa syötät korttitietosi niille varattuun kohtaan kassalla maksuvaiheessa. Kortilla maksaessasi käytössä on maksun todentamispalvelut, jotka parantavat maksusuorituksen tekemisen turvallisuutta.
        • ApplePay ja GooglePay / Shopify Payments
          • ApplePayn ja GooglePayn avulla voit maksaa nopeasti ja turvallisesti ennakkoon tallentamillasi maksukorteilla. 
          • PayPal / Shopify Payments
            • PayPal on yksi maailman suosituimmista maksuvaihtoehdoista ja PayPalilla maksaessasi voit tehdä maksun kirjautumalla PayPal tilillesi joko selaimessa tai sovelluksessa, jonka avulla voit maksaa nopeasti ja turvallisesti ennakkoon tallentamillasi maksukorteilla.  
            • Walley / Paytrail
              • Halutessasi maksaa laskulla, Walley tekee asiakkaalle luottopäätöksen ostohetkellä. Walley lähettää laskut asiakkaille aina sähköpostitse tilausta seuraavana pankkipäivänä. Laskulla on 30 päivän koroton maksuaika. Lue lisää Walleystä täältä. 

              Voinko maksaa laskulla? 

              Kyllä, valittavissa on laskumaksuvaihtoehto Walley Paytrailin kautta. Walley tekee asiakkaalle luottopäätöksen ostohetkellä. Walley lähettää laskut asiakkaille aina sähköpostitse tilausta seuraavana pankkipäivänä. Laskulla on 30 päivän koroton maksuaika. Lue lisää Walleystä täältä.

              Milloin tilaukseni veloitetaan minulta?

              Tilauksen loppusumma veloitetaan sinulta samantien tilauksesi tehtyäsi. Jos käytit maksutapana lahjakorttia, vähennetään summa välittömästi tilauksen tehtyäsi. Huomioithan, että myös ennakkotilauksen osalta loppusumma veloitetaan välittömästi valitsemallasi maksutavalla, vaikka tilauksen toimitus olisikin myöhemmin.

              Mikäli valitsit maksutavaksi Walley laskun, saat laskun tilauksen yhteydessä antamaasi sähköpostiosoitteeseen, tilausta seuraavana arkipäivänä. Laskulla on 30 päivän koroton maksuaika. Lue lisää Walleystä täältä.

                 

              Tilauksen toimitus

              Kuinka nopeasti tilaukseni lähetetään? Miksi tilaukseni ei ole vielä lähtenyt?

              Varastossa olevat tuotteet lähetetään viimeistään 7 työpäivän sisään tilauksen saapumisesta, mutta pyrimme lähettämään tilaukset 1-3 työpäivän kuluessa tilauksen tekemisestä. Kun tilaus on käsitelty ja lähetetty eteenpäin Kiskan varastolta, sen toimituksessa kestää tilauksen yhteydessä valitsemastasi toimitustavasta riippuen yleensä 1-5 arkipäivän ajan. Toimituksen saavuttua noutopisteeseen, on tilauksesi noudettavissa sieltä yleensä 7 päivän ajan.

              Ennakkotilaustuotteet lähetetään poikkeuksellisessa aikataulussa, jonka toimituksen aikataulusta löydät lisätietoa ennakkitilaustuotteen tuotetiedoista. Mikäli ennakkotilaustuotteen toimitus viivästyy alkuperäisestä toimituksesta esimerkiksi tuotannossa ilmenneiden viivästysten takia, saat tästä erillisen ilmoituksen tilauksen yhteydessä antamaasi sähköpostiosoitteeseen.

              Kiska Merchandise Oy ei ole vastuussa kolmansien osapuolten aiheuttamista viiveistä, jotka aiheutuvat esimerkiksi lakoista tms. Huomioithan myös sesonkien, sairastapauksien ja/tai uusien tuotteiden lanseerauksessa syntyvien ruuhkien vaikutuksen toimituksiin. Mikäli toimituksissa on odotettavissa yllättäviä viiveitä tiedotetaan tästä verkkokaupan etusivulla. Poikkeustapauksissa lähetämme ilmoituksen viiveistä asiakkaille myös tilauksen yhteydessä annettuun sähköpostiin. Etukäteen tiedossa olevien viiveiden osalta poikkeukselliset toimitusajat ja esimerkiksi joulun viimeiset toimituspäivät löytyvät verkkokaupan etusivulta hyvissä ajoin etukäteen.

              Mistä tiedän onko tilaus lähetetty? Voinko seurata tilauksen lähetyksen kulkua?

              Kun tilaus on lähetetty varastosta, saat erillisen sähköpostin jossa löytyy tilauksen seurantanumero, jonka avulla voit seurata lähetyksen kulkua. Rekisteröityneenä asiakkaana pystyt seuraamaan tilauksen lähetyksen tilaa myös kirjautumalla verkkokaupan omille sivuille, josta löydät seurantakoodin tilaushistoriasta.

               

              Mitkä ovat tarjolla olevat toimitusvaihtoehdot?

              Kiskan verkkokaupassa on saatavilla useita erilaisia toimitusvaihtoehtoja sekä palveluntarjoajia, joiden arvioidut toimitusajat ja -tavat vaihtelevat toimitustavasta riippuen. Toimitustavoista löytyy erilaisia vaihtoehtoja siitä, toimitetaanko lähetys kotiin kirjejakeluna tai pakettina tai onko lähetys noudettavissa automaatista tai noutopisteestä.

              Tällä hetkellä voit valita seuraavista toimitus vaihtoehdoista:

              Matkahuolto

              • Matkahuolto XXS-paketti 5,99€

                Toimitusaika pääsääntöisesti 1–3 työpäivää, valittavissa 2000 palvelupistettä.

                Matkahuollon XXS-pakettiin mahtuu esimerkiksi yksittäinen t-paita tai levy ja/tai kangasmerkkejä, rintanappeja tai muita vastaavia pieniä tuotteita.

                https://www.matkahuolto.fi/palvelupisteet

              • Matkahuolto Lähellä-paketti 7,99€

                Toimitusaika pääsääntöisesti 1–3 työpäivää, valittavissa 2000 palvelupistettä.

                https://www.matkahuolto.fi/palvelupisteet

              • Matkahuolto Kotijakelu 16,99€

                Kotijakelu-paketti kuljetetaan pääsääntöisesti 1–3 arkipäivän kuluessa.

              Posti

              • Posti Pikkupaketti 6,99€

                Postin Pikkupaketti toimitetaan vastaanottajan Postiluukkuun tai -laatikkoon arviolta 2–3 työpäivässä. Mikäli lähetys ei luukkuun tai laatikkoon mahdu, on se noudettavissa lähimmästä Postin noutopisteestä.

                Postilaatikkoon jaettavaan pikkupakettiin mahtuu esimerkiksi yksittäinen t-paita tai levy ja/tai kangasmerkkejä, rintanappeja tai muita vastaavia pieniä tuotteita.

              • Posti Postipaketti 7,99€ - 8,99€ - 9,99€

                Toimitus pääsääntöisesti 1–2 työpäivässä, valittavissa yli 2700 nouto- ja palvelupistettä.

                https://www.posti.fi/fi/palvelupisteet-kartalla

              • Postin Kotipaketti 18,99€

                Kotipaketin jakoajat suurimmissa kaupungeissa klo 21.00 saakka, muissa joko klo 14 tai klo 17 mennessä.

              DB Schenker

              Näet kaikki tilaukseesi sopivat eri toimitustavat hintoineen lisäämällä haluamasi tuotteet ostoskoriin ja täydentämällä pyydetyt osoitetiedot.

              Mitä toimituskulut maksavat?

              Kiskan verkkokaupan toimituskulut ovat alkaen 5,99€. Toimituskulut vaihtelevat tilauksessa olevien tuotteiden koon ja painon sekä valitun toimitustavan ja -nopeuden perusteella. Lopulliset toimituskulut näet lisäämällä haluamasi tuotteet ostoskoriin ja täyttämällä pyydetyt osoitetiedot.

              Matkahuolto

              • Matkahuolto XXS-paketti 5,99€

                Toimitusaika pääsääntöisesti 1–3 työpäivää, valittavissa 2000 palvelupistettä.

                Matkahuollon XXS-pakettiin mahtuu esimerkiksi yksittäinen t-paita tai levy ja/tai kangasmerkkejä, rintanappeja tai muita vastaavia pieniä tuotteita.

                https://www.matkahuolto.fi/palvelupisteet

              • Matkahuolto Lähellä-paketti 7,99€

                Toimitusaika pääsääntöisesti 1–3 työpäivää, valittavissa 2000 palvelupistettä.

                https://www.matkahuolto.fi/palvelupisteet

              • Matkahuolto Kotijakelu 16,99€

                Kotijakelu-paketti kuljetetaan pääsääntöisesti 1–3 arkipäivän kuluessa.

              Posti

              • Posti Pikkupaketti 6,99€

                Postin Pikkupaketti toimitetaan vastaanottajan Postiluukkuun tai -laatikkoon arviolta 2–3 työpäivässä. Mikäli lähetys ei luukkuun tai laatikkoon mahdu, on se noudettavissa lähimmästä Postin noutopisteestä.

                Postilaatikkoon jaettavaan pikkupakettiin mahtuu esimerkiksi yksittäinen t-paita tai levy ja/tai kangasmerkkejä, rintanappeja tai muita vastaavia pieniä tuotteita.

              • Posti Postipaketti 7,99€ - 8,99€ - 9,99€

                Toimitus pääsääntöisesti 1–2 työpäivässä, valittavissa yli 2700 nouto- ja palvelupistettä.

                https://www.posti.fi/fi/palvelupisteet-kartalla

              • Postin Kotipaketti 18,99€

                Kotipaketin jakoajat suurimmissa kaupungeissa klo 21.00 saakka, muissa joko klo 14 tai klo 17 mennessä.

              DB Schenker

              Näet kaikki tilaukseesi sopivat eri toimitustavat hintoineen lisäämällä haluamasi tuotteet ostoskoriin ja täydentämällä pyydetyt osoitetiedot.

              Kuinka kauan toimitus kestää?

              Varastossa olevat tuotteet lähetetään viimeistään 7 työpäivän sisällä tilauksen saapumisesta, mutta pyrimme lähettämään tilaukset 1-3 työpäivän kuluessa tilauksen tekemisestä. Kotimaan toimitukset kestävät arviolta 1-5 työpäivää valitusta toimitustavasta riippuen, siitä kun tilauksesi on lähetetty varastolta. 

              Mistä tilaukset lähetetään?

              Kaikki tilaukset lähetetään Kiskan omasta varastosta.

              Onko mahdollista noutaa tilausta?

              Valitettavasti tuotteita ei ole mahdollista noutaa varastosta, tuotteet toimitetaan ainoastaan lähetettyinä.

              En ole saanut tilaustani ilmoitetussa aikataulussa tai minulla on muuta kysyttävää tilauksesta, miten toimin?

              Ikävä kuulla, että tilauksesi ei ole vielä saapunut perille. Tarkistathan ensimmäisenä erillisestä sähköpostilla saamastasi viestistä tilauksen seurantakoodin. Jos olet rekisteröitynyt asiakas, löydät seurantakoodin myös kirjautumalla verkkokaupan omille sivuille ja avaamalla tilaushistoriasi. Joskus esimerkiksi noutoilmoitus jää saamatta, jos tilauksen yhteydessä on annettu virheelliset yhteystiedot ja paketti onkin jo saapunut noudettavaksi. 

              Jos seurantakoodista löytyvä tieto ei selvennä tilauksen kulkua ja arvioitua saapumista, ota yhteyttä Kiskan asiakaspalveluun kiska@kiskamerchandise.fi, autamme mielellämme.

              Palautukset ja vaihdot

              Voinko palauttaa tekemäni tilauksen tai tuotteen?

              Lähes kaikilla Kiskan verkkokaupasta ostetuilla tuotteilla on maksullinen 14 vuorokauden vaihto- ja palautusoikeus, joka alkaa siitä hetkestä kun vastaanotat tuotteet. Palautusoikeus ei kuitenkaan koske alusvaatteita, intiimi- ja hygieniatuotteita (kuten korvatulpat) tai lahjakortteja tai muuta välittömästi maksusuorituksen jälkeen toimitettavia digitaalisia tuotteita. Kaikkien palautettavien tuotteiden on oltava käyttämättömiä, puhtaita, tahrattomia, karvattomia sekä muokkaamattomia. Sinetöidyt tuotteet kuten CD-, LP & DVD-levyt tulee olla avaamattomia.

              Kiskalla on oikeus olla hyväksymättä maksunpalautusta tai tehdä vain osittainen maksun palautus, jos palautettava tuote ei täytä yllä mainittuja vaatimuksia. Kiska ei myöskään vastaa toimittamattomana tai noutamattomana palautuvan tai vastaanottajan virheellisten tietojen (nimi, osoite, puhelinnumero) takia palautuneesta lähetyksestä aiheutuneista kustannuksista, koska tällöin kyseessä ei ole tavallinen asiakaspalautus. 

              Palautus tulee lähettää 14 vuorokauden sisällä palautusilmoituksen tekemisestä. Palautuslähetys käsitellään 1-3 työpäivässä palautuksen vastaanottamisesta ja maksun palautus suoritetaan, kun tuote on tarkistettu. Maksun palautus tehdään mahdollisimman pian, mutta kuitenkin viimeistään 14 vuorokauden sisällä palautuksen vastaanottamisesta

              Onko palauttaminen maksullista?

              Kyllä, Kiskan verkkokaupassa palautuksen tekeminen on maksullista ja se maksaa 5,99€. Löydät jokaisen tuotteen omalta tuotesivulta kyseisen paidan kokotaulukon mittoineen, joihin kannattaa tutustua huolellisesti, jotta voit välttää ylimääräistä sinulle aiheutuvaa vaivaa palautuksen tekemisestä. Tarvittaessa voit tiedustella lisätietoja tuotteista ennen tilauksen tekemistä Kiskan asiakaspalvelusta kiska@kiskamerchandise.fi.

              Kuinka voin palauttaa tai vaihtaa tuotteen?

              Varmistathan, että tuotteen vaihto- tai palautusoikeus on voimassa; tilauksen vastaanottamisesta on kulunut enintään 14 päivää, tuote on uutta vastaavassa kunnossa ja että tuotteella on vaihto- ja palautusoikeus. Muistathan, että Kiskalla on oikeus olla hyväksymättä maksunpalautusta tai tehdä vain osittainen maksun palautus, jos palautettava tuote ei täytä yllä mainittuja vaatimuksia.

              Huomioithan, että palautus on aina maksullinen, ja se maksaa 5,99€, tämä summa vähennetään sinulle palautettavasta summasta. 

              Jos vaihto- ja palautusoikeus on voimassa, ota yhteyttä Kiskan asiakaspalveluun kiska@kiskamerchandise.fi. Liitä viestiin nimesi sekä tilausnumerosi sekä palautettavat tuotteet. Saat vastausviestinä tarkemmat ohjeet asiakaspalautuksen tekemiseen, huomioithan, että eri toimitustavoilla on käytössä keskenään erilaiset palautuskäytännöt.

              Voit lähettää palautuksen alkuperäisessä pakkauksessa, mikäli paketti on säilynyt tarpeeksi hyvässä kunnossa uudelleen lähettämistä varten. Huomioithan kuitenkin, että palautuvan lähetyksen pakkaus on asiakkaan vastuulla, ja mikäli tilauksen palautettavat tuotteet vaurioituu palautuslähetyksen aikana, ei Kiska ole velvollinen maksamaan täyttä maksunpalautusta. Jos viet paketin toimipisteeseen, muista pyytää kuitti palautuksestasi!

               

              Miten palautuksen maksun palautus suoritetaan?

              Palautus käsitellään 1-3 työpäivässä palautuksen vastaanottamisesta ja maksun palautus suoritetaan, kun tuote on tarkistettu. Huomioithan, että maksunpalautuksen näkyminen voi kuitenkin kestää jopa useita työpäiviä. Maksunpalautus tehdään aina automaattisesti samalle alkuperäiselle maksutavalle eikä sinun tarvitse erikseen toimittaa maksutietoja palautusta varten. Jos käytit tilauksen maksamiseen lahjakorttia, palautuu vastaava saldo samalla lahjakortille automaattisesti.

              Jos tilauksen maksutapana on ollut lasku, maksunpalautus päivittyy maksettavalle laskulle. Huomioithan kuitenkin, että jos lasku erääntyy ennen kuin palautus on rekisteröity, on alkuperäinen lasku maksettava ensin. Laskupalvelun tarjoaja hyvittää ja palauttaa maksun jälkikäteen, kun maksun palautus on loppuunkäsitelty.

              Kiskalla on oikeus olla hyväksymättä maksunpalautusta tai tehdä vain osittainen maksun palautus, jos palautettava tuote ei täytä yllä mainittuja vaatimuksia.

              Palauttaessasi koko tilauksen, palautetaan toimituskulut edullisimman toimitustavan mukaisesti, vaikka asiakas olisi alun perin valinnut tilauksen toimitukseen kalliimman toimitustavan. Huomioithan, että Kiskalla on käytössä maksullinen palautus 5,99€ ja tämä summa vähennetään sinulle palautettavasta summasta.

               

              Voinko vaihtaa tuotteen toiseen tuotteeseen tai kokoon?

              Tuotteen vaihtaminen toiseen onnistuu, mikäli vaihdettava tuote on uutta vastaavassa kunnossa, tuotteella on vaihto- ja palautusoikeus sekä ilmoitus vaihdosta tehdään 14 päivän kuluessa siitä, kun asiakas on vastaanottanut tuotteen. Halutessasi vaihtaa tuotteen toiseen ota yhteyttä Kiskan asiakaspalveluun kiska@kiskamerchandise.fi ja liitä viestiin tiedoksi nimesi, tilausnumerosi sekä tuote jonka haluat vaihtaa sekä tuote jonka haluat saada vaihdossa. Saat vastausviestinä tarkemmat ohjeet tuotteen vaihtoon liittyen. 

              Voit lähettää palautuksen alkuperäisessä pakkauksessa, mikäli paketti on säilynyt tarpeeksi hyvässä kunnossa uudelleen lähettämistä varten. Huomioithan kuitenkin, että palautuvan lähetyksen pakkaus on asiakkaan vastuulla, ja mikäli tilauksen palautettavat tuotteet ovat vaurioituneet palautuslähetyksen aikana, ei Kiska ole velvollinen maksamaan täyttä maksunpalautusta. Jos viet paketin toimipisteeseen, muista pyytää kuitti palautuksestasi.

              Huomioithan, että Kiskalla on oikeus olla hyväksymättä vaihtoa, jos vaihdettava tuote ei ole uutta vastaavassa kunnossa ja täytä Kiskan muita sille asettamia vaatimuksia. Vaihto käsitellään 1-3 työpäivässä vaihtolähetyksen vastaanottamisesta ja jos tuote on tarkistuksen jälkeen uutta vastaavassa kunnossa, lähetämme sinulle pyytämäsi vaihdettavan tuotteen.

              Mitä tapahtuu jos jätän tilaukseni noutamatta?

              Noutamaton tilaus ei ole sama asia kuin tilauksen peruutus. Noutamattoman tilauksen käsittelystä veloitamme 19,99€, joka vähennetään palautettavasta summasta. Palautunut tilaus käsitellään ja perutaan ja tämän jälkeen alkuperäinen tilauksen summa, josta on vähennetty 19,99€ palautetaan samalla alkuperäisellä maksutavalla. Kun maksunpalautus on tehty, tilaus on loppuunkäsitelty. Halutessasi voit tehdä kokonaan uuden tilauksen.

              Asiakkaan antaman virheellisen nimen tai osoitetiedon takia lähettäjälle palautunut toimitus ei myöskään ole sama asia kuin tilauksen peruutus tai palautus vaan tällöin palautunut lähetys käsitellään noutamattomana tilauksena.

              Mikäli tilaus palautuu meille noutamattomana, otamme yhteyttä sinuun vielä erikseen yhteyttä ja tarjoamme mahdollisuutta lähettää tilaus uudestaan omalla kustannuksellasi.

              Reklamaatiot / väärä tuote

               

              Mitä teen jos olen saanut viallisen tuotteen / en ole tyytyväinen tuotteeseen?

              Olemme pahoillamme, että et ole tyytyväinen tilaamaasi tuotteeseen tai tuotteessa on ollut vikaa. Käymme varastolle saapuvat tuotteet läpi huolellisesti, mutta joskus viallinen tuote läpäisee meidänkin seulan ja päätyy asiakkaalle asti. Olethan ystävällinen ja lähetät meille kuvauksen sekä muutaman kuvan viallisesta tuotteesta tai pakkauksesta Kiskan asiakaspalveluun kiska@kiskamerchandise.fi. Olemme sinuun tämän jälkeen mahdollisimman pian yhteydessä ja saat tarvittavat ohjeet, miten toimia jatkoa varten.

              Mikäli noudat lähetyksen toimipisteestä ja huomaat paketin vaurioituneen kuljetuksessa, teethän lähetyksestä vahinkoilmoituksen samantien. Jos tuotteen lähetyksessä käytetty pakkaus on vaurioitunut, lähetäthän kuvat myös pakkauksesta reklamaation selvittämistä varten.

              Reklamaatio viallisesta tuotteesta on tehtävä kohtuullisessa ajassa virheen havaitsemisesta, viimeistään kahden kuukauden kuluessa vian havaitsemisesta.

              Huomioithan, että tuotteen värisävyt voivat näyttää erilaiselta kuin näytöltä, joten tuotteen mahdollinen kuvasta eroava värisävy ei ole syy reklamaatioon.

               

              Mitä teen jos olen saanut väärän tuotteen?

              Olemme pahoillamme, että sinulle on päätynyt väärä tuote. Pyrimme tilauksia lähettäessä huolellisuuteen, mutta valitettavasti välillä meillekin sattuu joskus virheitä. Olethan ystävällinen ja otat yhteyttä Kiskan asiakaspalveluun kiska@kiskamerchandise.fi. Annamme sinulle ohjeet väärän tuotteen palauttamiseen sekä lähetämme sinulle oikean tuotteen mahdollisimman pian.

              Tuotteet

              Miten valitsen oikean koon?

              Löydät jokaisen tuotteen omalta tuotesivulta kyseisen paidan kokotaulukon mittoineen, joihin kannattaa tutustua huolellisesti, välttääksesi ylimääräistä sinulle aiheutuvaa vaivaa palautuksen tekemisestä. Muistathan myös, että Kiskan verkkokaupassa on käytössä maksullinen palautus hintaan 5,99€. Mikäli kaipaat lisätietoja jostain tuotteesta, ota rohkeasti yhteyttä Kiskan asiakaspalveluun kiska@kiskamerchandise.fi.

              Helpoiten mittaus tapahtuu niin, että vertaat itsellesi sopivan vaatteen mittoja kokotaulukosta löytyviin mittoihin. Emme kuitenkaan vastaa mahdollisista virheistä tai eroista valmistajan ilmoittamissa kokotaulukoissa.

              Miten pesen tuotteeni oikein?

              Jokaisesta tekstiilistä löytyy pesuohje joko painettuna, saumaan kiinni ommeltuna tai erillisenä tuotelappuna, jota kannattaa noudattaa. Kaikki painetut tuotteet suositellaan pestäväksi paita nurinpäin, kuva sisäpuolella. Myös mahdollinen silittäminen kannattaa tehdä painokuvan nurjalta puolelta tai laittaa silitysraudan ja kuvan väliin esimerkiksi pyyhe suojaamaan paitaa.

              Tekstiilit kestävät parhaiten mitä vähemmän niitä pestään, joten muista hyödyntää paikallinen tahranpoisto. Tekstiilejä ei muutenkaan kannata pestä turhaan, esimerkiksi tuuletus, pakastaminen ja höyrytys raikastavat tekstiilejä.

              Tuotteiden ekologisuus ja eettisyys ja laatu

              Pyrimme parhaamme mukaan valitsemaan ekologisia ja eettisiä menetelmiä tuotteiden valmistuksessa sekä panostamme tuotteiden laadukkuuteen ja pitkäikäisyyteen. Käytämme Kiskalla hyväksi havaittuja tekstiilien valmistajia sekä painoja, ja esimerkiksi kaikki tekstiilit painetaan Suomessa.

              Myös sinä tekstiilin omistajana voit vaikuttaa siihen, kuinka ekologinen jokin vaate on varmitamalla, että tekstiili saa mahdollisimman monta käyttökertaa ja huolehtimalla siitä, että tekstiili esimerkiksi pestään vain tarvittaessa ja pesuohjeita noudattaen.

              Usealla Kiskan verkkokaupassa mukana olevan artistin valikoimista löytyy Pure Wasten kierrätysmateriaaleista valmistettuja tuotteita, jotka on valmistettu tekstiiliteollisuuden leikkuujätteistä. Leikkuujätteet kierrätetään uudeksi tekstiiliksi Pure Wasten omalla tehtaalla Intiassa, jossa leikkuujäte alunperinkin syntyy / leikkuujätettä on tarjolla. Tekstiilejä ei ole erikseen värjätty vaan tekstiilien värit määräytyvät leikkuujätteiden värien mukaisesti, joten eri erien tekstiilien sävyt saattavat vaihdella erän mukaisesti. Hyödyntämällä valmistuksessa kierrätysmateriaaleja ja alkuperäisiä sävyjä voidaan säästää yhden t-paidan valmistamisessa noin 1425 litraa vettä, verrattuna neitseellisistä materiaaleista valmistettuun t-paitaan. Tutustu Pure Wasteen täällä.

              Onko Kiskalla myynnissä olevat tuotteet virallisia fanituotteita?

              Kaikki Kiskan verkkokaupassa myynnissä olevat tuotteet ovat virallisia fanituotteita, jotka on toteutettu yhdessä artistin kanssa. Tuotteet ovat myynnissä ekslusiivisesti ainoastaan Kiskan verkkokaupassa sekä artistien keikoilla sekä mahdollisissa Kiskan tai artistien järjestämissä pop-up tapahtumissa. 

              Voinko saada tuotteen artistin nimikirjoituksella?

              Kiskan verkkokaupassa on myynnissä rajoitetusti tuotteita, kuten levyjä ja julisteita myös artistin nimikirjoituksella.

              Nimikirjoituksella olevat tuotteet ovat artistin etukäteen nimikirjoittamia, (ei valmiiksi painettuja) ja niitä on saatavilla varastossa rajoitettu määrä. Mikäli valmiiksi nimikirjoitetut tuotteet loppuvat, mutta tuotetta on jäljellä varastossa on mahdollista, että saamme nimikirjoitettuja tuotteita myöhemmin lisää, voit tiedustella saatavuutta Kiskan asiakaspalvelusta kiska@kiskamerchandise.fi.

              Valitettavasti yksittäisiä tai spesifioituja nimikirjoituksia ei ole mahdollista toteuttaa Kiskan verkkokaupan kautta.

              Haluan kysyä lisätietoja tuotteesta

              Hieno juttu, ota rohkeasti yhteyttä Kiskan asiakaspalveluun kiska@kiskamerchandise.fi.

              Mitä tarkoittaa ennakkotilaustuote?

              Kiskan verkkokaupan valikoimissa saattaa olla myynnissä ennakkotilaustuotteita, joka tarkoittaa sitä, että tuote on myynnissä jo ennakkoon ja tuote saapuu varastoon vasta myöhemmin. Löydät jokaisen ennakkotilaustuotteen tuotetiedoista tarkemmat tiedot ennakkotilaustuotteen arvioidusta aikataulusta sekä tuotteen saapumisesta varastoon. Ennakkotilaustuotteen lähetyspäivä / julkaisupäivä on arvio, tuote voi viivästyä kolmansien osapuolten osalta.

              Huomioithan, että jos tilauksesi sisältää ennakkotilaustuotteita, toimitetaan koko tilauksesi samalla kerralla ennakkotilaustuotteiden saavuttua varastoon.

              Varaaminen

              Voiko tuotteita varata?

              Kiskan verkkokaupan tuotteita ei valitettavasti ole mahdollista varata. Huomioithan, että osaa tuotteista on saatavilla hyvin rajallisesti, eikä saatavuutta voida taata.

              Tuleeko jotain tuotetta lisää?

              Mahdollisista täydennyksistä ilmoitetaan aina Kiskan somessa sekä verkkokaupassa. Tuotetiedoissa lukee, mikäli saatavilla on ainakin tältä erää erän viimeiset kappaleet. Joskus tuotteita saattaa olla vielä jäljellä keikoilla mukana kulkevassa varastossa, tiedustele saatavuutta Kiskan asiakaspalvelusta kiska@kiskamerchandise.fi. Voit myös esittää toiveita mahdollista tuotetäydennyksistä samaiseen sähköpostiin.

              Lahjakortti

              Miten maksan lahjakortilla?

              Kun olet lisännyt haluamasi tuotteet ostoskoriin, valitse “siirry kassalle” ja kirjoita uniikki koodisi lahjakortille varattuun kenttään/kohtaan. Jos lahjakortin saldo ei riitä maksamaan koko tilausta, tilauksen loppuun viemiseksi sinun tulee valita haluttu maksutapa ja maksaa lahjakortin summan jälkeen jäävä erotus.

              Milloin tilaamani lahjakortti on käytettävissä?

              Tilaamasi lahjakortti on käytettävissä samantien. Lahjakortti toimitetaan antamaasi sähköpostiosoitteeseen välittömästi maksun jälkeen.

              Voinko perua tilaamani lahjakortin?

              Valitettavasti lahjakortin tilausta ei voi perua.

              Kuinka kauan lahjakortti on voimassa?

              Lahjakortti on voimassa yhden vuoden ostohetkestä.

              Voiko lahjakortin muuttaa rahaksi?

              Lahjakorttia ei voi muuttaa rahaksi. 

              Onko mahdollista saada fyysinen lahjakortti sähköisen sijaan?

              Valitettavasti fyysisen lahjakortin toimittaminen ei onnistu ainakaan toistaiseksi. Voit kuitenkin esimerkiksi itse tulostaa sähköpostiin saamasi lahjakortin ja antaa sen lahjan saajalle tai halutettasi voit askarrella lahjakortin itse, oleellista lahjakortin saajalle käyttöä varten on uniikki lahjakortista löytyvä koodi.

              Voinko maksaa lahjakortilla osissa?

              Kyllä, voit maksaa lahjakortilla osissa. Jäljelle jäänyt summa on käytettävissä myöhemmin. Huomioithan kuitenkin lahjakortin voimassaoloajan, joka on yhden vuoden ostohetkestä.

               

              Miksi lahjakorttini koodi ei toimi?

              Tarkista, oletko kirjoittanut lahjakortin koodin oikein. Varmistathan myös, että lahjakortin voimassaoloaikaa on edelleen jäljellä. Lahjakortit ovat voimassa 1 (yhden) vuoden ostohetkestä. Jos lahjakortti on edelleen voimassa ja sillä on jäljellä olevaa saldoa jäljellä, otathan yhteyttä Kiskan asiakaspalveluun kiska@kiskamerchandise.fi, niin selvitämme ongelman mahdollisimman pian.

              Vieläkö lahjakortissa on saldoa jäljellä?

              Voit tiedustella lahjakortin jäljellä olevaa saldoa Kiskan asiakaspalvelusta kiska@kiskamerchandise.fi.

               

              Missä voin maksaa lahjakortilla?

              Kiskan lahjakortti käy maksuvälineenä ainoastaan verkkokaupassa.

               

              Voinko käyttää lahjakorttia maksuvälineenä keikoilla?

              Valitettavasti lahjakortti on voimassa ainoastaan Kiskan verkkokaupassa.

               

              Alennukset & kampanjakoodit

              Miten voin käyttää saamani alennuksen tai kampanjakoodin?

              Kun olet lisännyt haluamasi tuotteet ostoskoriin siirry kassalle ja syötä saamasi koodi sille varattuun paikkaan.

              Tarvitsenko kampanjakoodin höydyntääkseni alennuksen?

              Osaan alennuksista tarvitsen erillisen kampanjakoodin joka syötetään sille varattuun kohtaan maksuvaiheessa, mutta osa alennuksista ei vaadi erillistä koodia, vaan alennus lisätään ostoskoriin automaattisesti. Jos kyseessä on esimerkiksi tuotekohtainen alennus, löydät tiedon alennuksesta tuotteen tiedoista. Jos on kyseessä erillinen alennuskampanja, löydät lisätietoa alennuksista Kiskan etusivulta.

              Voinko lisätä tilaukseen kampanjakoodin jälkikäteen?

              Valitettavasti alennuskoodia ei pysty lisäämään tilaukseen jälkikäteen.

               

              Milloin on seuraavat alennusmyynnit? Koska jokin tuote tulee alennukseen?

              Kiskalla ei ole tapana järjestää säännöllisiä alennusmyyntejä sesonkien vaihtuessa. Monet tuotteet eivät tule ollenkaan tarjoukseen, vaan ne ehditään myydä loppuun keikoilla tai verkkokaupassa ennen kuin tulee tarve tehdä tilaa uusille tuotteille alennusmyyntien muodossa.

              Saamani kampanjakoodi ei toimi, mitä teen?

              Varmistathan, että kampanjakoodi on voimassa ja sen kaikki tilausehdot kuten minimitilausraja täyttyvät tai ettei tilaamasi tuote ole rajattu pois alennuksen piiristä. Mikäli kampanjakoodin käytössä on ongelmia, otathan yhteyttä Kiskan asiakaspalveluun kiska@kiskamerchandise.fi.

              Voinko hyödyntää useamman eri alennuksen samanaikaisesti?

              Valitettavasti useamman alennuskoodin hyödyntäminen samassa tilauksessa ei ole mahdollista.

               

              Uutiskirjeen tilaaminen

              Miten voin tilata Kiskan uutiskirjeen?

              Voit tilata Kiskan uutiskirjeen verkkokaupan alareunasta löytyvästä “tilaa uutiskirje” kohdasta syöttämällä sähköpostiosoitteesi ja painamalla lähetä. Tämän jälkeen saat sähköpostiin varmistusviestin uutiskirjeen tilaamisesta.

              Kuinka usein uutiskirje lähetetään?

              Kiskan uutiskirje lähetetään noin 1-3 kertaa kuukaudessa.

              Mitä hyötyä on Kiskan uutiskirjeen tilaamisesta?

              Uutiskirjeen tilaajana saat esimerkiksi tiedon etukäteen mahdollisita tulevista täydennyksistä, uutuuksista tai kampanjoista.

              Miten voin perua uutiskirjeen lähetyksen?

              Voit perua uutiskirjeen lähetyksen saamastasi uutiskirjeen alareunasta löytyvästä peruuta uutiskirjeen tilaus-kohdasta tai voit pyytää uutiskirjeen peruuttamista Kiskan asiakaspalvelusta kiska@kiskamerchandise.fi.

               

               

              En löytänyt vastausta kysymykseeni

              Ota yhteyttä Kiskan asiakaspalveluun kiska@kiskamerchandise.fi niin autamme sinua mielellämme. Pyrimme vastaamaan sähköpostilla saapuneisiin viesteihin 1-2 työpäivässä viestin vastaanottamisesta.